Keperluan K3K yang perlu dihayati
Keperluan K3K yang perlu dihayati Konsisten - Kebersihan, Kualiti dan Khidmat “EMPATHY”. Mohon maaf kerana tak dapat di Melayusasikan perkataan ini. Empathy membawa erti, memahami keadaan atau situasi perasaan seperti duka atau suka, keadaan senang atau susah orang lain. Empathy bukan saja ditujukan kepada pelangan tetapi ia dijadikan sebagai sistem pengurusan dalam syarikat kita ARBAR KOMITED. Saya berikan 4 langkah yang asas dalam tanggani pelangan mengikut sistem pengurusan secara empathy ini. Langkah 1: Sentiasa senyum(jangan senyum memanjang nanti orang lain ingatkan ahli kita sewel) dan selalu ingatkan nama orang lain dengan rujuk nama mereka bila berhadapan dengan mereka. Ini akan membuatkan orang itu senang didampingi, sedia berkongsi idea baru dengan anda atau mengambil berat tentang perniagaan kita dan sentiasa memberi pandangan (feedback). Langkah 2: Lapangkan sedikit masa, walau pun anda terlalu sibuk untuk uruskan rungutan pelangan, deng...